Kundtjänstchef
This job is taken from the Swedish Public Employment Service, recruitment is not performed by Manpower
- Posted: June 11, 2025
- Industry: Management
- Apply by : September 28, 2025
- No of open positions: 1
This position is no longer available
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om tjänsten
Motorsweden, som är en del av North Europen Trust AB, växer och söker nu en kundtjänstansvarig till huvudkontoret i Åstorp! Som kundtjänstansvarig leder du ett team om 4-5 personer och säkerställlet att teamet levererar snabb service av bästa kvalitet. Du har personalansvar för teamets medarbetare och ansvarar för det dagliga operativa arbetet. Du kommer även själv till stor del arbeta operativt med kundärenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter:- Leda och utveckla kundtjänstteamet för att säkerställa hög servicenivå.
- Hantera kundärenden via telefon och mejl, med fokus på professionell och lösningsorienterad service.
- Ansvara för rekrytering och upplärning av nya medarbetare i kundtjänst.
- Utveckla och förbättra interna rutiner och processer för effektivare kundhantering.
- Arbete med förbättringsprojekt och effektivisering.
- Säkerställa att teamet har rätt kunskap om produkter, inklusive motorrelaterade frågor.
Vi söker dig som:
✅ Har ledarerfarenhet och naturlig känsla för service ✅ Grundläggande kunskap om motorer, fordon eller liknande produkter ✅ Är bra på att skapa struktur och trivs med ansvarNorth European Trust AB erbjuder dig:
📞 Leda och utveckla ett starkt och engagerat team 📞 Ansvarfull roll med stor påverkansgrad 📞 Del av expansivt och framgångsrikt bolagEgenskaper & krav
Egenskaper
I rollen som kundtjänstansvarig blir du en viktig spelare som har ansvar för det operativa arbetet som kundjänstteamet utför. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha förmågan att skapa struktur och att leda medarbetare. Vi ser du som person brinner för att ge bra service och vill skapa de bästa förutsättningarna för teamet att göra detta genom att förbättra, utveckla och effektivisera kundtjänstarbetet. Att du också är lösningsorienterad, självgående och ansvarsfull gör att lyckas i rollen. Då det primärt är lätta fordon samt delar till dessa som North Europena Trust AB handlar med är det också viktigt att du har en grundläggande kunskap om motorer, fordon eller liknande produkter. Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll.Krav
- Erfarenhet av kundservice eller liknande
- Erfarenhet av ledarroll
- Grundläggande kunskap om motorer, fordon och liknande produkter
- Stark kommunikativ förmåga och du kan uttrycka dig väl i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska
Meriterande
- Erfarenhet av att leda kundtjänstteam
- Erfarenhet av att arbete med rekrytering och personalutveckling
- Om du pratar fler språk utöver svenska och engelska