Konferensrum

Så kan arbetsgivare locka, utveckla och behålla unga medarbetare

Generation Z är på väg att ta plats på arbetsmarknaden – och de gör det med helt nya krav, värderingar och förväntningar. I ManpowerGroups rapport World of Work for Generation Z in 2025 får vi en unik inblick i vad som driver denna generation – och vad arbetsgivare behöver göra för att attrahera, engagera och behålla framtidens talanger.

Ung man med lite skägg tittar rakt in i kameran
Försättsbladet till Manpowers guide om inhyrning av personal

Ladda ner rapporten World of Work for Generation Z in 2025

Generation Z (födda 1996–2012) förväntas utgöra en tredjedel av den globala arbetskraften år 2030. De har vuxit upp med digitalisering, distansarbete och samhällskriser – och de tänker annorlunda än tidigare generationer. För dig som arbetsgivare gäller det att förstå deras drivkrafter, annars riskerar du att tappa framtidens talanger. Rapporten ger dig som arbetsgivare fem tips på hur du kan locka, utveckla och behålla denna generation av unga medarbetare.  

Fyll i formuläret nedan för att ladda ner guiden!

loading