Vanliga frågor

Här hittar du snabbt svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte informationen du söker är du varmt välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 10. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00

Söka jobb hos Manpower

Hur söker jag era jobb?

Så här söker du jobb hos oss:

  1. Hitta ett jobb du vill söka
    Ange ett eller flera sökord i sökrutan. Ange också en plats för att hitta jobb nära dig. Du kan också välja att inte fylla i någon plats, om du vill se alla jobb vi har inom det sökord du angett, eller bara ange en plats för att se alla lediga jobb på din ort. Anger du inga sökord alls får du upp alla våra lediga jobb, från nyast till äldst.

    Du kan filtrera resultatet genom filtren till vänster. Du kan ange yrkesområde, ändra ordningen på resultaten och välja att se våra konsultuppdrag eller rekryteringsuppdrag till fasta tjänster. Du kan bestämma om du vill se jobb som utgår ifrån en fast plats, på distans eller både och.

    Slutligen kan du också välja att lägga till jobb från Platsbanken, Arbetsförmedlingens jobbsajt, för att se alla lediga jobb inom den sökning och filtrering du gjort. När du har en lista med jobb letar du upp det som känns mest intressant och klickar på det. Du kommer då till en ny sida där jobbet beskrivs närmare.

  2. Skicka in din ansökan
    Du ansöker jobbet genom att klicka på ANSÖK NU. Då hamnar du på en sida där du kan logga in på ditt Manpower-konto. Du loggar in via Facebook. LinkedIn eller ditt konto med mailadress och lösenord. Har du inget konto klickar du på Skapa konto här. På denna sida anger du mailadress och ett lösenord. Lösenordet måste innehålla specialtecken, siffra och versal. Efter det läser och accepterar du vårt användaravtal och väljer om du vill motta karriärtips och förfrågningar om undersökningar. Klicka sedan på SKAPA KONTO. Därefter kommer du automatiskt till ansökningsprocessen för det aktuella jobbet.

    Du kommer nu att få svara på några frågor om dig själv och kan ladda upp ditt CV. Då fylls många av svarsfälten i automatiskt. Gå igenom hela processen och klicka till sist på Fortsätt så kommer din ansökan in till ansvarig rekryterare. När du är inloggad kan du också söka fler jobb.

  3. Återkoppling från oss
    Direkt efter att du gjort en ansökan får du ett bekräftelsemail från oss med mer information om vad som händer nu. Valde du att få karriärtips kommer det även dyka upp mail i ett några veckor med tips på hur du förbättrar ditt CV, vad du ska tänka på på en jobbintervjun och andra smarta tips. Återkoppling på din ansökan får du antingen via mail eller telefon. 

Lycka till med din ansökan!

Har min ansökan kommit in?

Du kan enkelt se om din ansökan kommit in genom att se om annonsen finns under Ansökningar på min profil.

Hur ligger jag till i ansökningsprocessen?

Vi arbetar för att du ska få svar på din ansökan så snart som möjligt. Har du sökt en tjänst hos Manpower får du alltid svar senast när tillsättningen är gjord, antingen via telefon eller mail.

Hur får jag ett jobb?

Vägen till att få ett jobb hos Manpower är uppdelat i två steg. För att finnas tillgänglig behöver du först skapa ett konto på manpower.se. Med ett Manpowerkonto kan du sedan söka de jobb du är intresserad av eller skapa en jobbevakning och få tips på lediga jobb direkt i din mail.

Här skapar du ett konto hos oss!

Här hittar du alla våra lediga jobb!

Vad händer när jag har registrerat mig?

När du registrerat ditt CV blir du tillgänglig för våra konsultchefer och rekryteringskonsulter som letar efter personal till olika tjänster. För att öka dina chanser att få ett jobb är det viktigt att du är aktiv i ditt jobbsökande. Gå in på vår jobbsökmotor för att leta efter intressanta tjänster och när du hittar ett jobb som du vill söka är det bara att klicka på Ansök så följer ditt CV med automatiskt.

Jag behöver nytt lösenord. Hur gör jag?

Tryck på ”Glömt ditt lösenord” under logga in

Jag är inte student. Hur tar jag bort det?

Gå in på ”Mitt Cv” och tryck på knappen ”Jag är inte Student”.

Jag kan inte ladda upp mitt CV.

För att vi ska kunna hantera din CV måste du ladda upp den i något av nedanstående format: .docx .doc  .docm .xls .xlsx .pdf .pdfx .rtf .txt .wps.  Filen får vara max 4 Mb. Man kan inte ha å, ä eller ö i filnamnet.

Jag vill beställa ett arbetsgivarintyg

Om du vill beställa ett arbetsgivarintyg så gör du det via MyManpower under ”e-tjänster”. Om du behöver hjälp kan du alltid ringa vårt Contact Center på telefon 0771-55 99 10.

Jag vill att ni tar bort mina personliga uppgifter

Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Du hittar vår privacy policy här. På denna sida kan du lämna in din förfrågan kopplat till dataskyddsförordningen (GDPR) avseende hantering utav personuppgifter.

Hur tidrapporterar jag som är Manpowerkonsult?

Din tidrapportering är viktig för att du ska kunna få ut rätt lön i tid. Tidrapporteringssystemet når du via vårt intranät

MyManpower (för dig som är anställd hos Manpower) eller
MyExperis (för dig som är anställd hos Experis eller Jefferson Wells) 

Där hittar du även instruktioner för hur du gör när du tidrapporterar.  

 

Tips för din tidrapportering

Du ska rapportera din arbetade tid för den gångna veckan senast på söndag klockan 23.59 varje vecka, men rapportera ännu hellre din arbetstid varje dag. Sista dagen för att rapportera tid vid månadsskifte är den 1:a i nästkommande månad, oavsett veckodag. Exempelvis är deadline för att rapportera tiden du arbetat i december den 1:a januari. De tider som är rapporterade efter deadline betalas ut på nästkommande lön.
 

Hur loggar jag in som konsult?

Som konsult får du tillgång till vårt intranät. Där hittar information som rör din anställning och dina förmåner som anställd hos oss. Det är även där du tidrapporterar. Det är viktigt att du som nyanställd tar del av information som finns på intranätet. Du loggar in här: 
MyManpower (för dig som är anställd hos Manpower) eller
MyExperis (för dig som är anställd hos Experis eller Jefferson Wells) 

Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka på Glömt/byta lösenord. Då får du ett mejl skickat till din registrerade e-postadress med en länk som du använder för att byta lösenord.
 

Mina ansökningsprocesser

Jag har frågor om en specifik tjänst

För frågor om specifika tjänster vänder du dig till den ansvarige rekryteraren. Du hittar oftast kontaktuppgifter till denne till höger i jobbannonsen.

Har du problem med din ansökan eller inloggning kontaktar du istället vår tekniska support på 0771-55 99 10 eller [email protected]

Hur ligger jag till i en viss ansökningsprocess?

Vi arbetar för att du ska få svar på din ansökan så snart som möjligt. Har du sökt en tjänst hos oss får du alltid svar senast när tillsättningen är gjord, antingen via telefon eller mail.

Hur hittar jag en tjänst jag tidigare sett på er sajt?

Du kan se om du kan hitta tjänsten på den här sidan. Finns den inte där så har ansökningstiden gått ut och det går inte längre att söka tjänsten. Leta gärna vidare och se om du hittar någon annan tjänst du är intresserad av. Lycka till!

Problem med mitt konto

   

Jag kan inte spara ändringar i Mitt konto

Vi använder digital inläsning av CV, vilket innebär att ditt konto automatiskt fylls i med den information som hämtats från ditt CV. Vill du uppdatera ditt konto med ett nytt CV rekommenderar vi därför att du börjar med att ladda upp det nya CV:t och därefter justerar den information som hämtats. Testa att göra detta via dator om det inte fungerar via mobil. 

Om du inte kan spara dina ändringar, trots att du gjort på detta vis, är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 10 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00

Jag kan inte ladda upp mitt CV under Mitt konto

För att vi ska kunna hantera ditt CV måste du ladda upp den i något av följande format: .docx .doc .docm .xls .xlsx .pdf .pdfx .rtf .txt .wps.Har du problem med uppladdningen via mobil rekommenderar vi att du testar via dator. Rekommenderad webbläsare är Google Chrome.

Får du fortfarande det inte att fungera är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 99 10 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00.

Jag kan inte logga in på Mitt konto

Om du inte kan logga in på ditt konto beror det ofta på att du behöver byta lösenord. På sidan inloggningssidan finns det en länk du kan klicka på för att återställa ditt lösenord.

Ibland hamnar mailet med återställningslänken i mailserverns skräppost. Se om du hittar mailet där, annars är du välkommen att kontakta oss igen på 0771-55 99 10 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00. 

Jag behöver ett nytt lösenord

Ett nytt lösenord till din profil hittar du genom att gå till inloggningssidan och klicka på Glömt ditt lösenord.

Ibland hamnar mailet med återställningslänken i mailserverns skräppost. Se om du hittar mailet där, annars är du välkommen att kontakta oss igen på 0771-55 99 20 eller [email protected]. Vi har öppet alla helgfria vardagar mellan 07:00-18:00. Välkommen!

Övriga frågor

   

Jag vill att ni tar bort mina personliga uppgifter

Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Du hittar vår privacy policy här. På denna sida kan du lämna in din förfrågan kopplat till dataskyddsförordningen (GDPR) avseende hantering utav personuppgifter.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Behöver du hjälp med din ansökan, ditt konto eller andra tekniska frågor? Välkommen att ringa 0771-55 99 10 eller maila oss på [email protected]. Du kan också använda vårt kontaktformulär genom att klicka nedan. Vi svarar vanligtvis inom ett dygn.

KONTAKTA OSS