Undersköterska? Nu startar vi upp vår nya somatiska enhet Forellen 3B!

Det här jobbet är hämtat från Arbetsförmedlingen, rekryteringen utförs inte av Manpower
job-expired-message

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Vi står inför utökning av äldreomsorgen i Partille kommun och kommer att starta upp en ny enhet med somatisk inriktning. Vill du vara med och starta upp vår nya enhet Forellen 3B? Sök in till oss redan idag! ARBETSUPPGIFTER Häng med när vi startar upp vår nya somatiska enhet belägen i centrala Partille! I december startar vår nya somatiska enhet upp, Forellen 3B med ett team om 6 st undersköterskor. Du kommer ingå i ett arbetslag som samarbetar med Forellen 3A, en enhet med geropsykiatrisk inriktning. Forellen 3B ligger centralt beläget på Gamla Kronvägen 82, och i samma hus finns även Forellen 3A, vår Korttidsverksamhet, PartilleRehab, Hemtjänsten Centrum, sjuksköterskeenheten m.fl. Vi arbetar utifrån en gemensam värdegrund och utifrån ett salutogent synsätt där vi fokuserar på att förstå den enskilde individens förutsättningar, samt med att stimulera till självständighet. Vi eftersträvar att varje brukare skall uppleva en meningsfull vardagsglädje och gemenskap utifrån de egna individuella behoven. Tillsammans gör vi varje stund värdefull. Våra enheter i Partille kommun är arbetar i framkant och vi söker nu undersköterskor som drivs av att utveckla verksamheten likväl sina egna yrkeskunskaper. Genom att bli en av oss har du möjlighet att vara med att utforma och prova nya arbetssätt tillsammans med andra professioner i samverkan. I Partille kommun arbetar enhetschefer, omsorgshandledare och massor av duktiga undersköterskor tillsammans mot gemensamma mål. Som undersköterska hos oss har du ett roligt och flexibelt uppdrag. För att trivas med att arbeta hos oss behöver du gilla att arbeta i team, vara lyhörd och lösningsorienterad. Ditt sätt att bygga relationer och möta oförutsedda situationer på blir nyckeln till ett bra samarbete med kollegor och andra professioner. Hos oss schemaläggs du att arbeta tre av sex helger under en schemaperiod, önskar du att arbeta fler helger än tre så får du 1000kr brutto extra per arbetat tillfälle. Ett arbetspass motsvarar ett tillfälle och totalt får du arbeta högst fyra extra tillfällen, detta gäller så länge du är tillsvidareanställd. Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll samt helg. Vanligt förekommande arbetstider är 07.00-15.30, 07.00-16.30, 13.00-22.00 och 15.00-22.30. Vi tillämpar 37 timmars arbetsvecka för vår personal som arbetar dag och kväll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Har du erfarenhet från arbete på äldreboende eller hemtjänst sedan tidigare ser vi det som meriterande. Meriterande är det även om du tidigare arbetat med kvalitetsregister BPSD och Senior Alert. Social dokumentation är en viktig del i arbetet, vilket innebär att du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift. Vi söker medarbetare som förstår vikten av ett gott bemötande mot brukare, anhöriga och kollegor. Du är en lagspelare med stor ansvarskänsla för såväl arbetsuppgifterna som för att bidra till ett gott klimat på arbetsplatsen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du, utöver ovan nämnda egenskaper, också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Löpande urval och intervjuer tillämpas i denna rekryteringsprocess. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. Vi hanterar rekryteringen digitalt och alla ansökningar behöver inkomma genom Visma Recruit och ej via e-post. OBS! Har du skyddade personuppgifter? Kontakta rekryteringens HR-specialist direkt på telefon 031-3922002 så hjälper vi dig med en säker ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det är obligatoriskt för befattningen att genomgå ett digitalt språktest för att säkerställa kompetensen i nivå med B2 enligt Europarådets standard innan intervju. Observera att processen avbryts vid ej godkänt språktest. Du kommer att behöva identifiera dig med Bank-ID för att genomföra språktestet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Manpower, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 10
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.